Tuesday, November 16, 2010

AGAMA HANYA PADA NAMA

sumpah aku tak faham dengan budak zaman sekarang,makin lama makin kurang ajar.tiada adap lansung!even pada orang tua yang dah uzur dekat tepi jalan mengemis meminta simpati.aku terkilan dengan gelagat remaja zaman sekarang,mereka agama hanya pada nama.bukan aku nak tunjuk baik tapi beragak lah sikit kalau nak jahat pun.kauorang dah rosak kan agama orang islam!apa bangsa lain akan fikir??kauorang tak malu ke dengan kelakuan kauorang??bercium di tepi KL di depan orang ramai tak kira tua,muda ataupun kanak kanak?mana pergi nya maruah kau?mana?!orang tua lalu kau buat tak endah and kau terus kan perbuatan yang keji tu?kau jenis manusia apa ni wey?kau sedar tak apa yang kau dah lakukan?kau tak takut dosa?kau tak takut neraka?kau tak takut pada Dia?kalau aku ada kat tempat kau,aku malu wey!malu sangat sangat!!satu aku nak pesan dengan kau,ALLAH dah tentu kan jodoh masing masing.ALLAH beri kan kita yang terbaik.ALLAH tidak akan mahu melihat hamba-Nya hancur!!ALLAH maha kuasa,maha penyayang!ingat setiap apa yang berlaku ni adalah kehendak-Nya,

ada dua orang budak bangsat yang sepak pengemis tua di tepi jalan tanpa sebab.alasannya hanya suka suka!babi kau!!dia tak kacau hidup kau,kenapa kau kena kacau hidup dia?dia insan yang lemah.kita kene bantu dia bukan mempersendakan dia!kau paham tu?aku kecewa!aku terkilan!melihat gelagat mereka yang semakin hari semakin biadap!manakah pergi akidah mereka?manakah pergi iman mereka?manakah pergi akhlak mereka?kenapa merekan sanggup memperlekehkan orang tua sepertia dia?kenapa kau bangsat sangat?kenapa kau babi sangat???kau bukan lagi manusia tapi kau binatang!apa yang kau rasa kan bila kau lakukan perkara yang sekeji ini???kau patut mampus!!!

p/s : aku bukan lah sebaik baik manusia,tapi aku mempunyai hati dan perasaan..

No comments:

Post a Comment